Jag har en idé

16 Aug

Jag har en idé….meningen som får min man att stelna till och titta på mig med skrämd blick innan han försiktigt, nästan viskande, säger mhmm? Han vet att det ofta innebär ett lite större projekt som jag behöver lite hjälp med. Gräva i trädgården, göra om något eller bygga något lagom avancerat. En idé som kräver mer än bara min tid, mina kunskaper och resurser.
Men nästan jämt tycker han att det var en bra idé i slutänden och varken lika jobbigt eller svårt som han först trodde.  Så sen är det bara att låta honom pusta ut lite, baka något gott och låta honom njuta av det mästerverk han nyss skapat innan jag vid ett passande tillfälle säger: ” Du älskling….jag har en idé! ”

Nu har jag ganska många idéer utöver de min man får höra. Saker han får veta först när det är klart. Hans favoritidéer skulle de nog kunna kallas. Och skulle idéerna tryta (för det gör de även för mig ibland) kommer denna roliga tidning i brevlådan fyra gånger om året. 101 idéer som varken får min man att stelna till eller titta på mig som en skrämd kanin.

Nästa vecka kommer ett nytt nummer. Jag längtar redan!

Kommentera

