Att vika en uggla

16 Nov

Ugglor har varit poppis ett bra tag nu, men jag har inte tröttnat riktigt än. Hittade en sida där man kan skriva ut en mall, klippa och klistra lite och så får man en söt liten uggla. Det finns hela 14 olika modeller att välja mellan. Och är det nu så att man är less på allt vad ugglor heter så finns det annat att välja på. En liten kanin, eller varför inte en hund. Enkelt och roligt!

Jag valde att skriva ut mina ugglor i två olika storlekar för att göra en liten ugglefamilj. Här hittar du mallarna.

Jag var tvungen att göra en liten kanin och hund också. Är de inte söta?
De krävde lite mera tid och tålamod än ugglorna, så det var bra att jag hade värmt upp mina pysselfingrar med att göra ett par sådana innan.
Här är mallen till kaninen och här är mallen till hunden.

Jag fick helt klart mersmak, så det kommer nog att bli mer papperspyssel framöver. Det börjar ju om inte annat bli dags att göra julkort! Brukar du göra egna julkort, eller skickar du kanske julhälsningar på andra sätt än med posten?

Trevlig helg!

 

Kommentera

