Tupperwareparty med tårtfinal

23 Nov

Igår hade vi tupperwareparty här hemma. Och har man tupperwareparty måste man ju fika också, eller hur?!
Eftersom julen faktiskt bara är en månad bort så tjuvstartade jag lite med en tårta med smak av pepparkaka.

Jag gjorde en mjuk pepparkaka som jag använde som botten. Jag fyllde tårtan med lingonmousse. För att göra tårtan lite sötare och balansera upp den syrliga moussen täckte jag den med en frosting av vit choklad. Locket är gjort av sockermassa och även snöflingorna som glittrade mer än vad som syns på bilden.
Tårtfatet ställde jag på en större tallrik som jag dekorerade med mossa, lite stenar, ett litet dekorationsäpple och lite lingon.

För att fortsätta på den vintriga, juliga temat så gjorde jag även små snöbollar. Vill du göra egna? Det är jättelätt! Koka upp 1,25 dl grädde. Rör ner 200g vit choklad och rör om tills det smälter. Blanda ner 3 dl kokosflingor och rivet skal av 1 lime. Ställ i kylen ett par timmar. När det stelnat rullar du små bollar av smeten som du sen rullar i kokos. Blir det några kvar förvaras de bäst i kylskåpet.

Hoppas ni får en vintrig härlig fredag där ute!
 

Ett svar to “Tupperwareparty med tårtfinal”

  1. Kors och Tvärs 25 november, 2012 den 08:26 #

    Gott gottigott gott!! Kram

Kommentera

