Gammal tapet

13 Jul

När min bror köpte en gammal sommarstuga hittade vi en massa gamla tapetprover under golvet. Och då menar jag en massa! Skräp tyckte han. ”Åh va kul!” sa jag. Många var i ganska dåligt skick efter att ha legat i fukt och smuts men delar av arken går ändå att använda.

När nu den nya stugan snart står på plats tyckte jag att det passade bra att ge tillbaka lite av ”skräpet”.

En träbricka jag haft stått i skåpet länge fick en fin botten av några bitar och ett lager lack. Perfekt att bära ut morgonkaffet på!

20130713-193657.jpg

Av några ark klippte jag remsor som jag sen limmade ihop. Jag klippte ut en björn av ett annat ark och vips blev det en tavla!

20130713-193838.jpg

Än finns mycket tapet kvar så vem vet vad jag hittar på härnäst!?

Ett svar to “Gammal tapet”

  1. Kors och Tvärs 15 juli, 2013 den 08:59 #

    Jag antar att han vill ha nånting hembakat också till kaffet, på brickan 🙂
    Kram

Kommentera

