Dessert table

20 Sep

Jag har länge velat göra ett riktigt dessert table efter att ha sett massor med fina, inspirerande bilder. Nu när min man fyllde år passade jag på att göra ett.

Varsågod, här kommer lite bilder, om än lite sent.
IMG_1030
Det serverades bullar med citron-och kokosfyllning, chocolate chip cookies, mazariner och en chokladmoussetårta.

IMG_1031
För att piffa till servetterna lite gjorde jag enkla servettringar av en pappersremsa och en pappersstans.

IMG_1032
Tårtan med tre lager chokladmousse på chokladbotten, dekorerad med en chokladkant, sidenband och en orange pion i sockerpasta på toppen.

IMG_1033
En närbild på min sockerpion. Lyckades aldrig få till färgerna riktigt och den ser mer rosa ut än orange… borde kanske gå en fotokurs men tills dess får ni använda er fantasi och tänka er att den är orange 🙂

IMG_1029
Mina chocolate chip cookies serverade jag på ett stort rabarberblad. Hade inget roligt fat och tyckte det här såg mycket trevligare ut!

IMG_1028
Som ni ser valde jag att göra min dukning i orange och grönt.
Jag hade inte jättelång tid på mig att planera men blev ganska nöjd med resultatet ändå! Snart vankas det även barnkalas så nu planerar jag för fullt till det. Vi ska bara få in en förlossning i samma veva men jag hoppas vi kan få till det ändå.
Jag kan skvallra om att det kalaset blir lite mer rosa och lite fluffigare…

4 svar to “Dessert table”

  1. Sandra 20 september, 2013 den 09:21 #

    Wow, så inspirerande! Så fint du gjort! Jag har funderat på hur vi ska göra då Eira fyller men nu fick jag lite idéer!

    Lycka till med både barnkalas och förlossning!
    Kram Sandra

    • smattgorgott 23 september, 2013 den 10:57 #

      Tack så jättemycket! Kul att du fick lite idéer 🙂
      Kram

  2. Kors och Tvärs 22 september, 2013 den 08:34 #

    Jag har rosa pioner i trädgården …. Ja ta nu och kläm på lite, så du är hemma igen tills det blir nästa födelsedag 😉 Kramar

    • smattgorgott 23 september, 2013 den 10:58 #

      Pioner är så fint!
      Ja, jag hoppas den lille vill komma ut snart, helst igår! 🙂
      Kram

Kommentera

