En liten sammanfattning, del 2

4 Jan

Nu kommer en liten sammanfattning av lite av det jag pysslade med under slutet av förra året.

När min systerson föddes fick han en blöjtårta. ”Fyllningen” bestod av tvättlappar, matningsskedar, kläder, badtvål och lite annat smått och gott som kan komma till nytta. 20140104-111004.jpg

I köket förnyade jag väggen med några tavlor. Ramade in ett par fina förpackningar av godsaker. I en ram satte jag bara ett enfärgat papper och använder den som meny, bara att skriva med en whiteboardpenna 🙂 Lätt att göra och lätt att variera när man tröttnar!20140104-111107.jpg

I år var det dags att göra en adventskalender. Jag hade själv en paketkalender när jag var liten och ville att mina barn också skulle få det. Med lite hjälp av maken byggde vi den av ett gammalt sängbord och en gran utsågad i spånskiva. Sen dekorerade jag den med lite småkulor och naturligtvis en stjärna i toppen! 20140104-111207.jpg

Vi firade inte julen hemma i år men lite pynt och pyssel ville jag ha ändå! Jag gjorde bland annat några ljusstakar av ett par krukor, lite granris, äpplen, kanelstänger och kottar. Det bästa med dekorationer av naturmaterial är att det bara är att kasta när julen är slut! Krukorna kan användas till annat och det blir inte så mycket som behöver förvaras någonstans till nästa år.20140104-111255.jpg

Även symaskinen fick komma fram en sväng när jag en kväll sydde ett överdrag till bilen, av ett gammalt överkast och en rosa handduk, för att skydda sätet mot smutsiga små barnfötter.20140104-111332.jpgNu ser jag fram emot lite ljusare tider och mera roliga pyssel. Bland annat börjar det bli dags att inreda ytterligare ett barnrum och i dotterns rum pågår ständigt små projekt 😉

Hoppas på en pysslig vår tillsammans!

 

Lämna en kommentar